Kjøpsbetingelser


Når du bestiller fra Kriseskydd.com (Krisskydd Sverige AB, organisasjonsnummer: 559345-8994) godtar du alle kjøps- og leveringsbetingelser angitt nedenfor.

Informasjonskapsler hjelper oss med å levere tjenestene våre. Ved å bruke denne nettsiden godtar du bruken av informasjonskapsler.

1. Kjøp

Et kjøp er foretatt når du som kunde har mottatt en ordrebekreftelse til din e-postadresse. Når vi har mottatt bestillingen din, sender vi umiddelbart en ordrebekreftelse til din e-post. Vennligst sjekk at adresseopplysningene dine er korrekte når du mottar ordrebekreftelsen og sørg for at etternavnet ditt står igjen på døren/postkassen.

For å handle på Kriseskydd.com må du være fylt 18 år eller ha en foresatts godkjenning.

Husk å ta vare på ordrebekreftelsen! Det er (forutsatt at betaling for bestillingen er utført) din kvittering for kjøp fra oss.

2. Betaling

Vi tilbyr flere forskjellige måter å betale for produktene dine via våre partnere. Du kan velge å betale med faktura, kort og direkte bankbetaling. Vi har ingen fakturagebyr og du kan også velge å dele opp betalingen din.

3. Pris

Våre priser inkluderer mva på 25 %.

4. Levering

Vår normale leveringstid for lagervarer er 2-5 virkedager fra bestillingen er lagt inn.
Våre leveranser sendes med Posten. Posten leverer de fleste mindre pakker på døren, men noen varer kan havne hos et postombud. Du må ha ID for hånden i tilfelle pakken havner på et utleveringssted og må hentes av deg personlig, så pass på å oppgi riktig navn og ha gyldig ID ved bestilling.

Ved bestilling av digitale produkter skjer levering umiddelbart, f.eks. når du kjøper en nedlasting av vår Krispärm. Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder ved kjøp av digitale produkter.

Et administrasjonsgebyr på SEK 395 belastes for uprøvde varer. Dette gebyret belastes dersom du ikke henter pakken din eller hvis du oppgir feil adresseinformasjon som gjør at pakken sendes tilbake til oss. Vær veldig nøye med å alltid oppgi riktig navn & leveringsadresse, du er selv ansvarlig dersom adressen er feil og varene ikke kommer frem til deg.

Ved forsendelsesmetoder hvor forsendelsen blir liggende i postkassen din, er du selv ansvarlig for forsendelsen fra og med Postnords utgang og registrering av leveransen.

5. Angrerett / Åpent kjøp

I henhold til fjern- og boligsalgsloven har du som kunde hos Kriseskydd.com alltid rett til å gå fra avtalen ved å returnere varene dine til oss innen 14 dager etter mottak av varene. For at du skal bruke angreretten må du returnere varen i ny stand, i originalemballasje med ev. lapper og etiketter intakte. Du må pakke produktet nøye slik at både produktet og emballasjen er beskyttet under transport. Dersom produktet og/eller emballasjen ikke returneres i ny stand, har vi rett til å nekte retur eller gjøre fradrag for verdireduksjon. Ved bruk av angreretten er du ansvarlig for fraktkostnadene. Din retur må være oss i hende senest 14 fra den dagen du ga beskjed om at du benyttet deg av angreretten.

Vennligst send din retur med sporbar post til adressen nedenfor. Du som kunde er ansvarlig for alle fraktkostnader i forbindelse med din retur:

Krisskydd Sverige AB

Bruksgatan 3

711 72 Vedevåg

Sverige / Sweden

For spørsmål vedrørende din betaling/faktura, vennligst kontakt Klarnas kundeservice.

Når du returnerer en del av en bestilling der du har brukt en rabattkode, må vi fjerne rabatten helt fra bestillingen av administrative årsaker. Varene som du velger å beholde må derfor betales til ordinær pris. Informasjon om hvordan du returnerer er tilgjengelig på www.kriseskydd.com/retur

Av administrative årsaker kan vi ikke akseptere returer med Schenker. Send retur via Postnord/DHL.

6. Reservasjoner

Kriseskydd.com tar forbehold om endringer i prisene som følge av store prisavvik fra sine leverandører, feilstavinger eller andre feil som ligger utenfor Kriseskydd.com sin kontroll. Les mer om uforutsette hendelser under Force Majeure nedenfor.

7. Leveringsforsinkelser

Noen ganger kan leveringsforsinkelser forekomme. Hvis dette skjer, fraskriver kriseskydd.com seg alt ansvar for kompensasjon til deg som kunde for eventuelle skader som forsinkelsen kan ha forårsaket.

8. Force Majeure

Skulle det oppstå uforutsette hendelser som er utenfor Kriseskydd.com sin kontroll (for eksempel krig, naturkatastrofer, arbeidskamp på arbeidsmarkedet, myndighetsvedtak og andre sammenlignbare hendelser) og disse hendelsene gjør at Kriseskydd.com ikke kan holde avtalen med deg som kunde , Krisskydd.com er utgitt fra dette fordi årsakene ovenfor.


9. Transportrisikoen

Din bestilling sendes med Postnord som transportpartner. Skulle pakken din gå tapt eller skades under frakt til deg, er kriseskydd.com ansvarlig for dette. Ved eventuell retur til kriseskydd.com er du sammen med den valgte speditøren ansvarlig for fraktrisikoen. Hvis returen din ikke mottas av kriseskydd.com, må du betale for bestillingen din. For din sikkerhet anbefaler kriseskydd.com derfor at returer sendes med sporbar post. På forespørsel fra kriseskydd.com må du sende sporingsnummeret for returen.

10. Skadet gods

Når du mottar pakken din i postkassen, er det viktig at du umiddelbart ser gjennom den. Skulle emballasje og innhold være skadet, gir du beskjed til ditt postsenter eller direkte til Posten. Lagre alltid bekreftelsen du mottar på at varene dine er skadet. Vi setter pris på om du gir oss beskjed så snart som mulig etter at det har skjedd, men dette må gjøres senest en uke etter at du har mottatt din bestilling.

11. Personopplysninger

Vi overholder databeskyttelsesforordningen GDPR. I forbindelse med din registrering og bestilling godtar du at vi lagrer og bruker dataene dine i henhold til GDPR i vår virksomhet for å oppfylle avtalen med deg. I følge personopplysningsloven har du rett til innsyn i opplysningene vi har registrert om deg. Dersom den er feil, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om at opplysningene blir rettet eller fjernet. I slike tilfeller, kontakt oss på e-post.

12. Kundeservice

Kriseskydd.com tilbyr kundeservice via e-post. Du kan nå oss via vårt kontaktskjema og vi svarer på spørsmål fra våre kunder innen 48 timer i løpet av virkedager, vanligvis raskere enn det.

13. Klager

Hvis du mottar en ødelagt vare, kan du klage til oss. Ved reklamasjoner vil vi erstatte deg med en ny feilfri vare.

Dersom du har tenkt å annonsere et produkt du har valgt å betale med faktura, er det viktig at du betaler fakturaen før forfallsdato for å unngå ekstra kostnader. Vi kan dessverre ikke videresende fakturaer før en klagesak er avsluttet.

Vær oppmerksom på at behandlingstiden for klagesaker normalt er ca. 10-15 virkedager men kan være lengre i enkelte perioder pga topp.

Ta kontakt med oss direkte på [email protected] dersom du mottar et defekt produkt eller hvis noe du har bestilt hos oss går i stykker, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg så raskt som mulig.

Vent på svar fra oss angående klagen din. Det kan hende vi må ta inn produktet ditt for erstatning eller reparasjon, og så vil vi gi deg en returseddel som du vil motta på e-post. MERK FØLGENDE! Ikke send produktet til oss før saken er avsluttet og du har mottatt instruksjoner fra oss. Vi kan ikke i ettertid refundere deg for portoen du betaler med Postnord når du velger å sende en vare på nytt selv.

14. Kanseller en bestilling

Det er dessverre ikke mulig å kansellere en bestilling etter at den er bekreftet. Du har imidlertid 14 dagers angrerett/åpent kjøp, se punkt 5 for mer info.


15. Gavekort

Våre gavekort er digitale og sendes ut på epost til den som kjøper gavekort. Gavekortet kan ikke byttes til kontanter.

16. Fornøyd kundegaranti på myggklistremerker

Hvis du ikke er fornøyd med våre myggmiddelklistremerker, kan du returnere dem til oss for refusjon. Du kan maksimalt bruke 1 kart (6 klistremerker) for å benytte deg av garantien. Du er selv ansvarlig for returportoen når du benytter garantien.

Kriseskydd.com anvender loven (2005:59) om fjernkontrakter og kontrakter utenfor forretningslokaler

Vi i Kriseskydd.com beskytter personvernet til den enkelte og følger alle gjeldende lover og regler for beskyttelse av personopplysninger.

Krisskydd Sweden AB
Boks 48
711 21 Lindesberg


For å kunne tilby deg Klarnas betalingsmåter, kan vi dele dine personopplysninger i form av kontaktdetaljer og bestillingsinformasjon med Klarna i kassen, slik at Klarna kan vurdere om du kan velge betalingsmåtene, samt tilpasse dem for deg. Dine personopplysninger som deles behandles i henhold til Klarnas egen databeskyttelsesinformasjon.